0-3gadi
Viens no agrīnās bērnu audzināšanas nolūkiem ir pārvērst ikkatru ģimenes dzīves ikdienas situāciju par interesantu un patīkamu mācīšanās brīdi. Daudzos pētījumos ir atklāts, ka tieši adekvāta agrīnā ietekme uz bērnu ir pats efektīvākais veids kā panākt tā pilnīgu personisko attīstību viņa turpmākajā dzīvē gan prāta spēju, gan psihomotorās aktivitātes, gan arī uzvedības jomās. Šī apmācības programma “PIRMIE SOĻI” Jums palīdzēs atklāt bērna pedagoģijas pamata ietvaru, kā arī par tiem nepieciešamajiem ieradumiem, ko vajadzētu iegūt bērniem 0-3 gadu vecumā. 

Mācību kurss sastāv no 6 nodarbībām. 0-3gadi2

Kursā “Pirmie soļi” ietvertās tēmas ir:

  • Bērna rakstura audzināšana
  • Individualizēta uzmanība bērniem
  • Mīlestība un disciplīna
  • Laulības saišu stiprināšana
  • Dzīve ar brāļiem un māsām
  • Rotaļu nozīme mazu bērnu dzīvē

Kursa apraksts angliski  IFFD mājas lapā.

Metodika: Katra situācija tiek analizēta četros soļos: vispirms vīrs un sieva to izpēta atsevišķi, meklējot risinājumus piedāvātajai situācijai. Pēc tam abi mājās dalās ar saviem risinājumiem (ap 45 minūtes). Pēc tam situācija tiek apspriesta 3-4 ģimeņu mazās grupās (ap 1 stundu). Beidzot, situācijas analīzes noslēgumā notiek vispārējā nodarbība, kurā 10-12 ģimenes vēlreiz apspriež situācijas faktus, problēmas un risinājumus moderatoru vadībā (maksimums 1 stunda un 20 minūtes). Laulātie pāri mācas viens no otra un no citām ģimenēm, daloties pieredzē par reālām un ģimenes dzīvi izaicinošām situācijām. Katras situācijas analīzei kopā tiek veltītas divas nedēļas. Metodikas apraksts angliski IFFD mājas lapā šeit.

Nodarbību laiks: situācijas analīzes 1. un 2. soļi vīrs un sieva organizē patstāvīgi. 3. solis notiek pie kādas no ģimenēm neformālā gaisotnē, un vispārējā nodarbība koordinē moderators, vienojoties ar ģimenēm par vispiemērotāko laiku.

Nosacījumi dalībai kursam: abi vecāki apņemas kopīgi piedalīties visās nodarbībās.

Nodarbību tēmas.

NODARBĪBAS TEMATS SITUĀCIJAS ANALĪZE TEORIJA
1. Rakstura veidošana Normāla ģimene Maza bērna rakstura veidošana
2. Individualizēta uzmanība Pēteris nav Dāvis Individualizēta uzmanība un vecāku mīlestība
3. Mīlestība un disciplīna Ģimenes noslēpums Mīlestība un disciplīna
4. Laulības saites Nākamreiz, Ernest! Laulības saišu stiprināšana
5. Māsas un brāļi Un tad nāca Lūcija Dzīve kopā ar brāļiem un māsām
6. Rotaļu nozīme Apsveicu, Tom! Laiks rotaļām